¿¿¿Parches legales en el Concello de Santiago???

Resúmen del culebrón del convenio…

Desde que en noviembre de 2012 se reunió con el Alcalde Currás, la Asociación Cidade Vella estuvo intentando obtener informe jurídico favorable para proceder a la firma de un convenio que sirviera como patente de corso para sus actividades clandestinas, un salvoconducto o bula papal para eximirse de las multas por infringir la ley. Este convenio lo denominaban con el eufemismo “marco legal”. Parece que no lo consiguieron, dependía de una modificación que la Xunta debía realizar… el riesgo de la prevaricación lo complicaba todo.

Ante esa imposibilidad de conseguir lo que pretendían, los locales de ocio nocturno siguieron realizando actividades en los locales, y lucrándose con ello, el convenio estaba tramitándose, en el horno, solo había unos flecos pendientes, unos insignificantes trámites burocráticos.

El Festival Feito a man se llevó a cabo en agosto de 2013 con actuaciones en el ESPACIO PÚBLICO de varias plazas de la ciudad, se firmó un convenio para financiar los gastos del festival en octubre de 2013 (con efecto retroactivo).
Así disimulando, minimizando los problemas, generando ambigüedades con el supuesto aval del convenio estuvieron todo el año 2013, es decir, iban de farol. Muchos locales de ocio nocturno infringían la ley pues seguían celebrando conciertos y actuaciones dentro de locales no autorizados para ello. El ansiado convenio del “marco legal”, que les amparaba como patente de corso EN EL INTERIOR de los locales, no obtenía informe jurídico favorable del secretario del Concello…
Hasta que a principios de 2014 llegó una multa de cuantía importante para un local asociado a Cidade Vella: 1.500 euros
Entonces, en lugar de entender que debían cumplir la ley para evitar más sanciones, el 19 de marzo de 2014 la Asociación emitió una sorprendente nota de prensa anunciando que “suspendía cautelarmente a actividade cultural“, alegando “desamparo legal” …. Cambiaban de estrategia, ya no podían minimizar el problema y disimular ante las multas y eligieron la estrategia de víctimizarse, convertirse en víctimas, vaya. La culpa de todo la tenía el Concello, ese enemigo de la cultura…
Pero pasados unos días de “parálisis” o “suspensión” cultural, tal vez creyéndose impunes, decidieron dar una vuelta de tuerca, forzar la máquina y retar al propio Concello, y la Asociación anuncia en nota de prensa el 3 de abril, que algunos locales, como As Crechas reanudaban las actuaciones ilegales. Vulnerando la legalidad vigente de forma flagrante, obligaron al Concello a sancionar a los locales que realizan actividades no autorizadas.
_______________________________

El protagonista: La Asociación “Cultural” Cidade Vella

10003468_248791268626725_1816964447_n

Según los folletos que editan ellos mismos, esta asociación agrupa a 13 locales de hostelería pertenecientes al GRUPO 1 en su mayoría, es decir bares y cafeterías. Su web desconocemos si está actualizada o no: http://cidadevellacompostela.wordpress.com/
01. A CARRILANA
02. A REIXA
03. ATLÁNTICO
04. BAR TOLO
05. BORRIQUITA DE BELÉM
06. CAMALEA
07. CASA DAS CRECHAS
08. CONGA
09. FRAGGLE-ROCK
10. MODUS VIVENDI
11. MOMO…a rúa
12. O CURRUNCHO
13. ULTRAMARINOS
Como recoge la vigente ordenanza municipal de ruidos, la actividad de cada establecimiento público tiene que ser aquella que le corresponde según la licencia concedida por el Concello. Así un bar, café, café-bar, cafetería o restaurante del Grupo I no puede tener música ni altavoces o amplificadores. Solamente se les permite tener televisión, radio o hilo musical sin amplificación de sonido. Un café-bar del GRUPO 1 NO puede tener música ambiental pues sino sería de categoría café-bar especial del GRUPO 2.
2010: Modificación de la ordenanza para adaptarla al Código Técnico (BOP nº 223 do 23 de novembro de 2010)

“Artigo 44.6.- Non se permitirá a instalación e uso de aparellos de música ou videomusicais ou a utilización de instrumentos de amplificación ou altofalantes distintos ós dos propios aparellos, nos establecementos do grupo I. Nesta categoría de establecementos soamente poderá instalarse fío musical, un aparello de radio ou de televisión, que deberán funcionar sen estar conectados a amplificadores ou a altofalantes distintos aos propios do aparello”.

 En vista de esto, sería interesante que el Concello de Santiago respondiera a estas preguntas:

 a) ¿Que tipo de licencia tiene cada uno de los 13 locales de hostelería que serían beneficiados por el convenio?

b) ¿Podrían según la normativa hacer conciertos en directo todos ellos?

c) Ese convenio que se pretende firmar ¿cuenta con informe favorable de la asesoría jurídica del Concello?

d) ¿Debe amparar el Concello de Santiago actividades de locales de hostelería nocturna que infringen la normativa?

Si la Asociación Cultural Cidade Vella quiere solicitar al Concello una moratoria, conculcación o exoneración del cumplimiento de las ordenanzas vigentes, que lo expliciten claramente para tener así un punto de partida, que nos aleje de la demagogia barata. “El Concello contra la cultura” es demagogia muy, muy básica. Si así lo solicitasen y el Concello concediera esa moratoria, nos abre la puerta a los vecinos para pedir otras moratorias que beneficien nuestros intereses, por ejemplo en el pago de impuestos, tasas y multas, obligaciones fiscales y tributarias. La ciudad y la selva serán muy parecidas entonces.

Algunos locales de hostelería, ante las multas alegan indefensión porque el Concello aplicando la ordenanza vigente ha impuesto 1.500 euros de multa a algún local hostelero infractor…. un infractor alegando indefensión es una pirueta semántica que no se sostiene.

LOS INDEFENSOS SON LOS VECINOS QUE PADECEN LOS RUIDOS DESDE HACE AÑOS EN PERPETUA TOMADURA DE PELO POR PARTE DE LA ADMINISTRACIÓN. LAS NORMATIVAS Y ORDENANZAS SON MUY CLARAS AL RESPECTO, ES COMPETENCIA DEL CONCELLO APLICAR LA LEGISLACIÓN VIGENTE.

El Concello ya fue condenado en dos ocasiones por negligencia y pasividad ante los ruidos nocturnos emitidos por el Momo de Virxen da Cerca y H&S de Rúa da Troia: https://santiagosinruido.wordpress.com/condenado-el-concello-de-santiago-por-negligencia-ante-los-ruidos-2/

___________________________

PRIMER ACTO DEL CULEBRÓN

5 de noviembre 2012: Reunión del Alcalde con representantes de la Asociación Cidade Vella en Raxoi 

Con el Alcalde se reunieron Javier Rivera, propietario del Momo en rúa Virxen da Cerca y Javier Curros, abogado de la Asociación Cultural Cidade Vella (que casualmente es familiar del Jefe de Sección del Departamento de Urbanismo del Concello de Santiago (ver enlace y anexo).

O alcalde recibe a Asociación Cidade Vella para escoitar as súas demandas

1352123436alcaldevecinosweb
 O rexedor reuniuse na Alcaldía cos representantes da asociación cultural Cidade Vella
1352124100alcaldevecinos2web  Outro momento da xuntanza, celebrada no Pazo de Raxoi

05/11/2012 O rexedor compostelán, Ángel Currás, recibiu esta mañá na Alcaldía os integrantes da asociación cultural Cidade Vella para tratar con eles asuntos como o mantemento dos convenios de índole cultural ou a axilización dos trámites das terrazas interiores en locais de ocio. Ángel Currás comprometeuse a estudar as propostas e reafirmouse na intención do Concello de manter os convenios para a dinamización cultural da zona vella que xa se viñan asinando nos dous últimos anos. Estes acordos de colaboración deron pé á celebración nos meses estivais do programa “Verán na rúa”, que contribuíu positivamente á animación de rúas e locais da zona vella. Os responsables da asociación agradeceron a disposición do alcalde e sinalaron a importancia dos devanditos convenios, que manterán a súa contía.

A asociación tamén lle trasladou as súas inquedanzas en relación coa axilización dos trámites para a legalización das terrazas interiores, de acordo coa nova ordenanza municipal, así como a posibilidade de recuperar espazos internos nalgúns estabelecementos do casco histórico. Así mesmo, os representantes da entidade puxeron sobre a mesa a posibilidade de dinamizar parques da zona vella, como o de Belvís, a través da instalación de quioscos para o seu aproveitamento como zonas de ocio.

_____________________________

Fuente web del Concello de Santiago:
Imagen
…………………………………………………..

Episodios del culebrón:

 

21 enero 2014: Surgen las primeras dudas sobre la competencia municipal en la autorización de actividades culturales 

Fuente La Voz de Galicia: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/01/21/raxoi-cuestiona-acuerdo-cidade-vella-permitia-conciertos-pubs/0003_201401S21C1999.htm

Fuente La Voz de Galicia: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/01/21/concello-estudia-competencias-autorizacion/0003_201401S21C1998.htm

______________________

19 de marzo 2014: Nota de prensa de la Asociación Cidade Vella suspendiendo las actividades culturales (clandestinas según art. 38)  

“A Asociación Cultural Cidade Vella decide suspender cautelarmente a actividade cultural de todos os seus locais asociados a partir do xoves 20 de marzo, á espera dunha rápida resolución da firma do Convenio Cultural co Concello de Santiago de Compostela. 

Existe unha clara vontade polas dúas partes de resolver a situación que está pendente duns trámites burocráticos e administrativos.

Dende hai anos existe un Convenio de colaboración cultural entre a nosa Asociación e o Concello de Santiago, que lle da aos locais o marco legal para a realización de actuacións de pequeno formato (música, teatro…etc) Ano a ano vaise renovando este Convenio pero no 2014, por causas alleas á nosa Asociación, non se renovou. Temos constancia de que existe por parte do Concello a vontade dunha solución inmediata pero mentras tanto vémonos obrigados a suspender cautelarmente as nosas actividades culturais pola situación de desamparo legal na que nos atopamos”.

__________________________________

20 de marzo 2014: Noticia de que el Concello está considerando la firma del convenio

La prensa local recoge información de que el Concello de Santiago está considerando la firma de un convenio con la Asociación Cultural Cidade Vella ACCV que continue o prorrogue el convenio que se viene firmando desde hace años para que los locales asociados a Cidade Vella puedan realizar conciertos y actuaciones en vivo en sus locales, sea cual sea su licencia.

Fuente Diario Plaza: http://praza.com/cultura/6772/a-noite-compostela-silenciada-ata-nova-orde/

Fuente Sermos Galiciahttp://www.sermosgaliza.com/articulo/cultura/asociacion-cidade-vella-suspende-actividades-espera-da-sinatura-do-convenio-co-concello-santiago/20140320110632025520.html

Fuente La Voz de Galiciahttp://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/03/20/locales-ocio-nocturno-cancelan-programacion/0003_201403S20C19911.htm

Fuente La Voz de Galiciahttp://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/03/20/estudian-pedir-reunion-alcalde-agilice-solucion/0003_201403S20C19913.htm

LaVoz

 HOSTELERÍA NOCTURNA

Estudian pedir una reunión con el alcalde para que agilice una solución

La política cultural del Concello depende directamente del alcalde, Ángel Currás, que no tiene delegada esta competencia y, por ello, fuentes del colectivo hostelero consideran que «lo más acertado» sería pedir una reunión con el regidor para que desbloquee y agilice este tema. Apuntaron que en la reunión de ayer se le sugirió a Víctor Carou que la Policía Local no sancione a los establecimientos si mantienen las actividades, ya que solo queda pendiente un «trámite administrativo», pero «no ofreció garantías» de que la policía no actúe de oficio ni de que la autoridad política pueda pedir este trato a los agentes.

En el sector de la hostelería nocturna hay malestar ante los constantes controles de aforo y consumo en la calle a los que están siendo sometidos los locales casi a diario. Recuerdan que la actividad se concentra en un puñado de horas.

_________________

20 de marzo 2014: Entrevista a Anxeles Porto (Angie) Responsable de La Borriquita de Belem Rúa de San Paio de Antealtares, 22

Fuente Radio Voces de Galicia: http://www.ivoox.com/trece-locais-da-cidade-vella-santiago-suspenden-audios-mp3_rf_2942053_1.html

___________________

22 de marzo 2014: Noticia de que el Concello resolverá en días el convenio

Fuente La Voz de Galiciahttp://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/03/22/concello-resolvera-dias-convenio-locales-ocio/0003_201403S22C1996.htm

________________________

24 de marzo 2014: Entrevista en Radio Obradoiro de Manu Rodríguez, vicepresidente de la ACCV donde informa de la inminencia de la firma del convenio

Fuente El Correo Gallegohttp://www.elcorreogallego.es/santiago/ecg/hostaleiros-ocio-nocturno-confian-pechar-convenio-raxoi-mesma-semana/idEdicion-2014-03-24/idNoticia-859757/

_____________________________

25 de marzo 2014: Entrevista a María Abelleira, Presidenta Asociación de Vecinos Compostela Vella en Radio Obradoiro, Caixón Desastre

radio obradoiro

 

1_olgavilar

 

 Olga Villar, Caixón de Sastre

Fuente Radio Obradoiro: http://www.radioobradoiro.com/portada/ro/calidad-vida-casco-historico-es-nefasta/idEdicion-2014-03-25/idNoticia-859961/

 Entrevista María Abelleira, presidenta de la AVV Compostela Vella

“La calidad de vida en el casco histórico es nefasta”

La presidenta da la AVV Compostela Vella pide a Raxoi que antes de renovar el convenio con la Asociación Cultural Cidade Vella, compruebe que los 13 locales asociados “tienen la licencia adecuada para hacer conciertos”

María Abelleira recuerda que las ordenanzas están para cumplirlas

SANTIAGO. RO  | 25.03.2014

Buena parte de los vecinos del casco histórico de Santiago no está de acuerdo con la posibilidad de que Raxoi renueve el convenio con la Asociación Cultural Cidade Vella. Así lo afirmaba este martes en Radio Obradoiro la presidenta de la AVV Compostela Vella. María Abelleira explicaba que el problema radica en la celebración de conciertos “en locales no autorizados para ello”.

Recordaba la dirigente vecinal que “los locales de ocio nocturno tienen licencia para hacer unas determinadas actividades”. Según apuntó, “de los 13 que forman parte de la Asociación Cultural Cidade Vella, no todos tienen la licencia adecuada, con lo cual habría una infracción de la ley”. También lamentó que algunos de esos locales estén ubicados “en zonas declaradas saturadas por el ayuntamiento”. A su juicio, desde Raxoi “por un lado se teje y por el otro se desteje”.

Abelleira, que dijo estar cansada de que en el ayuntamiento la remitan de un departamento a otro sin atender sus demandas, cree que para que el convenio pudiera ser aprobado, “además de necesitar el informe favorable de la asesoría jurídica, debería haber otro complementario, vinculante y preceptivo de Urbanismo”. Este departamento, insistió, “tendría que examinar las licencias de esos locales”.

La presidenta de Compostela Vella afirma que hoy en día “la calidad de vida de los vecinos del casco histórico es nefasta, y este convenio lo que hace es agravarla”.

________________________

28 de marzo 2014: Entrevista al Alcalde en Radio Obradoiro, Caixón Desastre

radio obradoiro

 

1_olgavilar

 

 Olga Villar, Caixón de Sastre

 Currás: “Estase gobernando a cidade, e estase gobernando ben”

Por outra banda, o rexedor amosouse convencido de que se vai formalizar o convenio coa Asociación Cultural Cidade Vella. Sobre as queixas da AVV Compostela Vella, que afirma que algúns deses establecementos carecen de licencia para desenvolver as actividades que realizan, Currás explicou que este é un problema “que non podemos resolver dende o concello. Hai unha normativa autonómica que excede as competencias municipais”.

Transcripción del audio de esta entrevista de la periodista Olga Villar al Alcalde:

Olga Villar: – “Queríalle preguntar tamén por un asunto que abordamos esta semana en Radio Obradoiro, que é esa renovación do convenio coa Asociación Cultural Cidade Vella. Nos decían dende este colectivo o pasado luns, que o mais probable é que quedara solucionado esta semana, pero despois dende a Asociación de Veciños Compostela Vella nos decían que en caso de que se aprobara ese convenio sería algo ilegal porque hai locais que forman parte desta asociación que carecen da licencia que precisan para celebrar convenios por exemplo”.

Alcalde de Santiago: – “Ese é un problema que nosoutros non podemos resolver desde o Concello. É decir, hai unha normativa autonómica, que é unha normativa autonómica que se aplica para espectáculos e para actividades. O que si lle poido decir é que ese convenio estou convencido de que se vai formalizar, de feito no día de ayer eu estuven con Jesús Pais, con Suso Pais, despois do pleno que tivemos ordinario.

Bueno pois, estou seguro de que ese convenio se vai a formalizar. Agora ben, hai unha parte de ese convenio que son as actuacións de portas adentro dos propios locais e ahí hai unha normativa que excede as competencias municipais.

Bueno pois, posiblemente o que nosoutros reflexemos no convenio como se fixo o ano pasado é que se articula unha colaboración co Concello de Santiago para unha programación cultural que se chama Feito a man, e despois os locais lóxicamente terán que regular a sua propia actividade a través doutras solicitudes e doutros permisos, eso está claro. Nosoutros ahí non podemos entrar”.

suso pais

 

 

 

Fotografía del Facebook de Suso Pais

Olga Villar: – “Argumentaban os veciños é que resultaba increíble que dende Raxoi, dende o Departamento de Urbanismo non se constatara si eses locais os que se lles van conceder axudas dispoñen ou non da licencia oportuna para desenvolver as actividades que desenvolven”.

Alcalde de Santiago: – “Pero é que a axuda se concede a unha Asociación, que é unha Asociación Cultural Cidade Vella, unha asociación sen ánimo de lucro, unha asociación que leva feito moitas e boas actuacións no casco histórico. Por tanto, non se concede a un local específico, ese é un problema distinto, a nosa colaboración que se situa entorno a 9.000 e pico euros creo, non recordo exactamente, pero sobre mil, o ano pasado foron 9.180, a nosa colaboración é para dinamizar precisamente nos meses de verán, a actividade cultural no casco histórico, a través dese programa Feito a man, que é un programa musical, de circo e de danza. Pero non podemos entrar nosoutros de se un local ten capacidade ou non para desenvolver, me refiro, non podemos entrar nese convenio, ten capacidade ou non para desenvolver unha actividade musical”.

____________________________

2 de abril 2014: Nota de prensa de la Asociación Cidade Vella

“A Asociación Cultural Cidade Vella, en reunión extraordinaria do mércores 2 de abril, decide reanudar a sua programación cultural.

En vista de que as negociacións iniciadas para a firma do Convenio Cultural se dilatan, por mor da aparación de certas trabas burocráticas que cremos facilmente salvables, decidimos reanudar a nosa actividade polo interese común de todos os sectores implicados.

Dado que a sinatura de todos os convenios anteriores sempre tivo lugar no segundo semestre do ano, consideramos que existe un prazo razoable para buscar as solucións oportunas.”

____________________________

3 de abril 2014: As Crechas anuncia que reinicia los conciertos sin convenio

LaVoz

As Crechas retoma los conciertos a la espera del convenio con el Concello

La Asociación Cidade Vella se reunió ayer para fijar la hoja de ruta que seguirán los locales a partir de ahora
Hoy se cumplen dos semanas desde que la Asociación Cidade Vella decidió suspender los conciertos y actividades culturales en los trece locales nocturnos adheridos a la espera de renovar el marco legal que hasta ahora mantenían con el Concello y que amparaba este tipo de actuaciones. Y, a pesar de que todavía sigue parado el convenio en cuestión mientras es revisado por Intervención municipal, ya son algunos los establecimientos que han decidido retomar la oferta en vivo que han defendido para beneficio de la ciudad y de su propia caja.

Este es el caso de A Casa das Crechas, que ayer informaba de que retomará su programación desde esta misma tarde y ofrecerá una decena de conciertos este mes. Una cata de vinos y libros abre hoy la veda en lo que parece una decisión unilateral y al margen del acuerdo adoptado por la asociación a la que pertenece de cancelar los actos para evitar que se produzcan nuevas denuncias por parte de vecinos.

De hecho, en la tarde de ayer tuvo lugar una nueva reunión de los miembros de Cidade Vella para decidir la hoja de ruta que seguirán de ahora en adelante y que tienen previsto hacer pública a través de un nuevo comunicado. Alguno de los asociados defendía la posibilidad de que cada local decida si retoma o no las actuaciones de no obtener una solución del Concello más o menos pronto, ateniéndose a las consecuencias y sanciones que pudiera conllevar hacerlo. No hay que olvidar que muchos de ellos viven gracias al público que acude movido expresamente por los conciertos y actividades en vivo que hasta ahora ofrecían.

Otros establecimientos han optado por cerrar sus puertas y aprovechar para hacer reformas, previa fiesta de despedida con conciertos el pasado lunes. Así lo anunciaba el Babel en las redes sociales, quien estimaba que no reabrirá en al menos un mes.

______________________________________________________

3 de abril 2014: Declaraciones del alcalde

Fuente Correo TVhttp://youtu.be/Wd8qsRcsVW0?t=3m5s

logotipo

 

 

Transcripción del audio entrevista Ángel Currás:Tienen que solicitar a licencia, a licencia, repito que é a Consellería… é unha normativa xa vella, unha normativa do ano 2004, é unha licencia que se concede para determinadas actividades permanentes, ocasionais ou esporádicas. Ese convenio en certa medida apoiaba a realización deses actos culturais, pero o que é certo que tamén o Concello non pode asumir unha licencia pola súa conta e sin mais, ten que haber unha licencia da comunidade autónoma”. 

________________________

4 de abril 2014: Opinión de grupo municipal PSOE

Fuente web Agrupación Socialista. http://www.gruposocialista.santiagodecompostela.org/noticias/noticia.php?id_nova=897

1243928397mercedes PSOE SANTIAGO LOGO

Declaraciones de la Concelleira Mercedes Rosón sobre el convenio con Cidade Vella 

A respecto do conflito xerado a raíz da non renovación do convenio do Concello coa asociación Cidade Vella, Rosón apuntoulle ao alcalde e responsable de Cultura que “non vale simplemente refuxiarse na normativa”. Lembrou que os dous anos anteriores o goberno do PP asinou o convenio e que agora formúlanse problemas, “sorprendentemente Currás agora parece ser o paladín da Xunta”, dixo. “Santiago é unha cidade de cultura que ten a necesidade de expoñer e vender cultura de xeito permanente en cada oportunidade”.

A concelleira explicou que o goberno anterior tentara “convencer” á Dirección Xeral de Seguridade para que o regulamento relativo ás actividades en locais deixase de ser “tan lesivo” para un sector para o cal é este tipo de actividades “son moi importantes, e para Santiago particularmente”. Lembrou que se trata de “actividades culturais de pequeno formato que non xeran conflitos de ruidos nun horario específico, como concertos de pequeno formato, contacontos, recitais ou monólogos en locais acondicionados a nivel de ruído e seguridade”.

Tamén dixo que ata o de agora as autoridades locais tiñen atopado “dentro do sentido común e unha actitude” para facilitar o desenvolvemento destas actividades e indicou que “conquerir unha licenza, como di o alcalde que deben facer os locais, tal e como está a normativa non vai ser posible”.

“Estas actividades dan sentido cultura ao ocio nocturno, claramente demándaas a cidadanía e teñen unha grandísima calidade que enriquece o noso proxecto cultural e de cidade”, dixo Rosón, que instou ao goberno “a chegar a un acordo coa Xunta para revisar a normativa”. 

Fuente Correo TV:   http://youtu.be/YVie1xZriCI?t=9m10s

Fuente Correo TV:  Declaraciones de Francisco Reyes, portavoz do PSdG en Santiago: http://youtu.be/Wd8qsRcsVW0?t=4m37s

logotipo

 

Transcripción del audio: “A noite de Santiago ten que ser unha noite de calidade, nos competimos con outras noites de calidade, noites culturais, nos competimos con Granada, competimos con cidades como Salamanca. Polo tanto o que non entendemos é que un convenio que estivo funcionando durante anos, por certo, e sigue funcionando durante o que leva de lexislatura o tempo que leva o partido popular, a verdade é que ponerlle trabas a unha situación precisamente da nosa hostelería neste caso, da nosa oferta turística, diante deste caso que acabamos de ver, a verdade é que non se comprende”. 

Señor Reyes, aqui puede ver el blog de los vecinos de esas ciudades históricas que usted tanto admira por su “calidad”:

_Barrio del Albaycín de Granada, el Ayuntamiento si se responsabiliza y sanciona a los infractores: http://albayzin.info/tag/ruido/

_Sevilla: http://sevillasinruidosya.blogspot.com.es/2013/06/entorno-normativo-de-la-contaminacion.html

____________

4 de abril 2014: Opinión de grupo municipal BNG

Fuente web BNG: http://www.bng-galiza.org/santiago/2014/04/04/o-bng-aposta-por-buscar-un-punto-de-equilibrio-e-asinar-o-convenio-cos-locais-da-cidade-historica/

01ruben_psearch

 

 

 

 

 

O BNG aposta por buscar “un punto de equilibrio” e asinar o convenio cos locais da cidade histórica

“Santiago era unha cidade da cultura moito antes de que no Gaiás se puxese un ladrillo”, afirmou Rubén Cela

Santiago de Compostela, 5 de abril de 2014.- O portavoz do grupo municipal do BNG, Rubén Cela, sinalou que o convenio entre o Concello de Santiago e a Asociación Cultural Cidade Vella constitúe unha mostra máis do superado que está o actual Goberno e da “propia incapacidade de Ángel Currás de xestionar a área de Cultura desta cidade que, ademais, é capital de Galiza”. O BNG aposta por un “punto de equilibrio” para restabelecer o convenio de actuacións culturais na cidade histórica.

“Un alcalde ten que estar para solucionar problemas, non para crealos”, indicou. Así, aludiu a que a renovación deste convenio expón “a típica reacción de Currás ante calquera problema”: primeiro négao e aduce cuestións administrativas, logo bota balóns fóra neste caso coa Xunta de Galiza e, por último, elude as súas responsabilidades e agóchase.

En vez diso, segundo expuxo Rubén Cela, “un bo alcalde debe esforzarse en atopar a mellor solución para a cidade” que, neste caso, para o BNG pasa por facilitar e “promover un punto de equilibrio entre os lexítimos intereses dos estabelecementos, dos artistas, da veciñanza, do conxunto da cidade que reclama unha política cultural á altura que merece Santiago e mesmo das persoas que nos visitan, pois tamén se valora a música de rúa e a actividade nos locais cando se viaxa”.

“Dende o BNG desexamos que se asine ese convenio canto antes para que volva haber programación cultural nos locais de Santiago e que sexa compatíbel co descanso dos veciños e das veciñas”, explicou.

Referiuse tamén a que este convenio “non atinxe só aos locais, senón ao modelo de cidade e do programa cultural que queremos para Santiago”. “Resulta evidente que o cadro que nos pinta cada día o PP é o dunha cidade absolutamente gris”, indicou, “Santiago era unha cidade da cultura moito antes de que no Gaiás se puxese un ladrillo, mais a inacción do Goberno local do PP leva a desandar os avances conseguidos” no ámbito cultural.
Ademais, recoñeceu que a iniciativa social dos propios locais é quen “programa, executa e fai viábel estas actuacións que dotan a cidade de actividade e de actuacións deste formato que, doutro xeito, non habería en Santiago de Compostela”.

Fuente El Correo Gallego: http://www.radioobradoiro.com/portada/ro/bng-aposta-buscar-un-punto-equilibrio-asinar-convenio-actuacions-culturais-locais-da-cidade-historica/idEdicion-2014-04-04/idNoticia-861696/

logotipo Fuente Correo TV: http://youtu.be/7E8EgZhJ-74?t=3m54s

_______________________________

5 de abril 2014: Intentando confundir cultura con ruido

Fuente La Voz de Galiciahttp://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/04/05/oposicion-pide-solucion-politica-convenio-cultural/0003_201404S5C3997.htm

LaVoz

 

La oposición pide una solución política para el convenio cultural

Santiago sin Ruido le replica que «no confundan cultura con ruido»

XOÁN A. SOLER

 

La polémica por la actividad cultural en los locales de ocio nocturno sigue viva en Raxoi.

La oposición no se explica los reparos que el gobierno municipal está poniendo a la renovación del convenio con la asociación cultural Cidade Vella para que sus locales puedan realizar actuaciones después de suscribir los del 2012 y 2013 y de haber indicado recientemente, cuando estos suspendieron su programación -lo que reconsideraron anteayer-, que sí habría renovación. Si para Rubén Cela (BNG) no dejan de ser curiosos los cambios del ejecutivo, Mercedes Rosón (PSOE) se preguntaba ayer por qué el alcalde ha decidido ahora «ser o paladín da normativa da Xunta» y no «o pasado ano ou o anterior».

Para ambos, parece que el regidor, también edil de cultura, es «incapaz» de buscar una solución y para eso, coinciden, está la política. Y precisamente lo que le requieren es que busque una solución política con la Xunta para que los locales puedan mantener una actividad cultural que ofrecen desde el 2004.

Normativa «lesiva»

Rosón sostiene que con la actual normativa autonómica, que considera «lesiva» para este tipo de establecimientos, conseguir una licencia, «como di o alcalde, non vai ser posible». Por ello demanda que este negocie la revisión de dicha normativa con la Xunta para permitir asumir este tipo de actividades, «que non xeran conflito á cidadanía» y que aportan cultural y turísticamente. Mientras se tramita ese cambio, sugiere que se busque una solución transitoria para una cuestión que hasta ahora se había resuelto «dentro do sentido común».

«Para iso está a política», para «buscar solucións», refiere Cela, quien considera que esas son posibles garantizando «un punto de equilibrio» entre los intereses de los locales y de los vecinos. Y para eso están, dice, los alcaldes, para «solucionar problemas, non para crealos», aunque con este caso el nacionalista ve una «mostra máis» no solo de que el gobierno «está superado» sino «da típica reacción de Currás ante calquera problema: primeiro négao e aduce cuestións administrativas, logo bota balóns fóra, neste caso coa Xunta, e por último elude as súas responsabilidades e agóchase».

Actividades «clandestinas»

Pero si la oposición tiene preguntas, también las tiene la plataforma Santiago sin Ruido, que pide a PSOE y BNG que no confundan «cultura con ruido ni con incumplimiento de la ley» y plantea «¿a quién benefician las holguras y ambigüedades?». Este colectivo cuestiona que se pretenda «amparar actividades clandestinas» de locales «que incumplen las normas vigentes», afirma que los anteriores convenios concertaban actividades de calle, no de interior, y pregunta al Concello cuándo publicará el tipo de licencias y categoría de los locales de hostelería, como hace con las terrazas, para que los ciudadanos puedan conocer los locales que incumplen. Y concluye que las normas no son una traba burocrática sino que «están para proteger a la sociedad».

________________

7 de abril 2014: Declaraciones del alcalde sobre los problemas

Fuente CorreoTV: http://youtu.be/NOFHdKezQ7M?t=2m16s

____________________

8 de abril 2014: Infractores victimizándose

Fuente La Voz de Galicia: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2014/04/08/ultimo-convenio-cidade-vella-limito-desarrollo-span-langglfeito-manspan/0003_201404S8C6995.htm

LaVoz

 

El último convenio con Cidade Vella se limitó al desarrollo del Feito a Man

La asociación y el Concello excluyeron las actuaciones en el interior de los locales para salvar un requerimiento técnico

Las trabas a las actuaciones en directo en los locales nocturnos que pertenecen a Cidade Vella no comenzaron este año. Según corroboró ayer el alcalde compostelano, Ángel Currás, el convenio cultural firmado el pasado año con la asociación ya no contemplaba los conciertos y actos en el interior, únicamente el desarrollo del Feito a Man, el programa de actividades a pie de calle que organiza cada verano el colectivo hostelero. Sin embargo, el regidor evitó pronunciarse sobre la decisión de los empresarios de reemprender su programación sin una licencia. «É unha decisión que asumen eles e non teño nada que dicir ao respecto», sentenció.

Las declaraciones de Currás ratifican la denuncia lanzada en los últimos días por la plataforma Santiago sin Ruido, quienes denunciaron el incumplimiento legal por parte de los trece locales que forman Cidade Vella desde que fue modificado el marco de colaboración.

Por su parte, la asociación hostelera aclaró que el cambio en el convenio fue introducido en el 2013 para salvar un requerimiento técnico presentado entonces por Urbanismo sobre la cuestión de las actuaciones en vivo en su interior. La decisión, según la portavoz del colectivo, se tomó de forma puntual para poder dar luz verde al documento entrados en el segundo semestre del año, ya que este también contempla una subvención económica de la que depende el festival Feito a Man (9.180 euros).

Entendieron entonces que, después de haberse renovado desde el 2004 y bajo las mismas cláusulas, las contemplaciones técnicas estaban vinculadas al endurecimiento de la norma sobre espectáculos y salas de conciertos tras la tragedia del Madrid Arena. No en vano, «era un logro e unha consecución pola que traballamos moito todos», señaló la portavoz, quien entiende que «as leis non poden ser tan encorsetadas para que non se recoñezan as realidades particulares e históricas das cidades; unha persoa que coñeza un pouco a súa cidade debería ser consciente do calado que ten esta actividade cultural e non boicoteala». Esta aseguró además que en el transcurso de la vigente semana «vamos a ter máis claro que resolución tomar, xa que estamos esgotando os últimos días».

————————————————————-

Folleto con publicidad de las actuaciones de 2013 en locales de Cidade Vella

folletocidadevella_2013

___________________________

_ de abril 2014: Santiago ¿ciudad histórica o ciudad prehistórica?

En Vigo facilitan las cosas: https://sede.vigo.org/expedientes/tramites/tramite.jsp?id_tramite=413&lang=es

________________________

Enlace corto de esta entrada: http://wp.me/pmylv-8k

Anuncios

2 comentarios en “¿¿¿Parches legales en el Concello de Santiago???

  1. RUIDO = TORTURA . Cuándo se enterarán Al final esta Progresía (de pega) de la asociación cultural Cidade Vella, se solidariza contra la Tortura, en el Pais vasco, en Tombuctú, en Guantanamo pero ellos son los primeros troturadores. La Privacion del sueño es un método de Tortura reconocido por la OMS,

  2. Es importante leer la sentencia: “Ha de tenerse en cuenta el derecho de los ciudadanos a gozar de un medio ambiente adecuado, que es un derecho constitucional reconocido en el artículo 45 de la Constitución Española, acústicamente no contaminado, y que el derecho a la libertad de empresa ha de conjugarse con la protección a la salud y al medio ambiente; y que se trata de una competencia municipal a tenor de lo dispuesto en el artículo 25.1.f) de la Ley de Bases de Régimen Local” (fin de la cita). LOS VECINOS DE LA CIUDAD HISTÓRICA ESTAMOS HARTOS DE LAS INFRACCIONES DE LAS NORMAS VIGENTES.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s